Tahun Pertama

Thursday, August 2, 2012

Tahun ni tahun pertama aku bergelar sebagai seorang isteri. Dah hampir 5 bulan aku bergelar sebagai seorang isteri. PJJ plak tu. Banyak benda yang masih belum complete dalam perkahwinan kami. Dan kami berusaha ke arah itu. Semoga dipermudahkan segalanya. Amin.

Tahun ni juga tahun pertama aku berpuasa sebagai seorang isteri. Tapi agak terkilan bila aku tak sempat pun nak berpuasa, berbuka dan bersahur sebagai seorang isteri di sisi suami serta menunaikan tanggungjawab sepenuhnya kepada Encik Suami. Tapi Alhamdulillah. Setakat encik suami tak pernah merungut dengan kekurangan ni. Sebab dia tahu, aku tahu dan semua tahu kekangan yang terpaksa kami terima dan kami redha. Semoga ianya hanya sebahagian dari kehidupan yang akan mematangkan kami. 

Tahun ni juga tahun pertama aku berpuasa dalam keadaan aku sedang pregnant. Mula mula tu aku pun risau. Boleh ke nak puasa ni? Ada effect apa apa tak kat baby nanti? Boleh tahan tak aku ni? Banyak jugak aku surf carik pasal orang preggy puasa. Kebanyakannya memilih untuk berpuasa. So aku pun yakin. Aku boleh puasa! Baby pun mesti kuat macam ibu! Allah Maha Mengetahui dan penyanyang. Sudah masuk hari ke 13 aku berpuasa tanpa sebarang masalah. Letih letih tu biasalah. Kelas pack je manjang. Tak cukup ngan kelas pagi, tambah lagi kelas malam dari kul 7 mlm sampai 9.15. Berbuka lah kami kat dalam kelas. Berkorban untuk anak bangsa.

Tahun ni jugak la tahun pertama aku tak beraya dengan famili sendiri. Huaarrgghhhh!! Sebab Encik suami dah cop dulu. Tahun ni raya kampung dia. Katanya  "derhaka tak ikut cakap suami". Oooo. Menggunakan kuasa veto ye. Takpe. Takpe. Raya ke 2 terus balik rumah I tau! Takde excuse! 

Tahun ni jugak tahun pertama aku beraya dengan maternity dress. Mencuba kelainan. Bukan ke tu suatu yang unik? Cuma sempat la jugak beli sepasang baju kurung. Sepasang je lah. kang beli banyak banyak membazir je. Taun depan takleh pakai dah. 

P/S: Semoga tahun depan berat badan saya turun ke paras normal seperti sedia kala. Heeee. 

3 comments:

Unknown on August 2, 2012 at 11:16 PM said...

tahniah:)
mesti besh kn raya sebagai seorang isteri..

jaga baby elok2.take care yep=)

Anok Pok Mat Kapok on August 3, 2012 at 12:33 AM said...

hehe.. cikgi jage diri & baby baik2 yerk :D

Outbound di malang on August 8, 2012 at 12:52 PM said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!