Post Raya 2012

Tuesday, August 21, 2012

Salam Aidilfitri kepada semua umat Islam di seluruh dunia. 

Hai semua! camana raya tahun ni? Semoga memberi seribu makna kepada kita. Walau segembira mana kita dalam menyambut hari kemenangan ini jangan dilupa kepada yang tidak bernasib baik. 

Tahun ni tahun adalah tahun pertama aku beraya sebagai seorang isteri. Dan skarang umur kandungan aku dah masuk 6 bulan 2 minggu. Baby dah mula pandai tendang tendang tumbuk tumbuk. Bulan lepas dah rasa tapi tak kuat. Rasa gerak gerak dari dalam je. Tapi bila dah masuk umur 6 bulan, dah dapat rasa dari luar. Perasaan lain tu memang ada la sangat. Yela. Dulu anak dara. Melaram lebih la sikit kan. Skang dah jadi bini orang, nk jadi mak orang dak pon. Kena tukar la sikit kan. 

Dua hari lepas aku ada terbaca yang suruh si ayah berbual dengan baby supaya dia kenal n cam suara si ayah. So bila dia lahir nanti dia akan cari dan cam suarah ayah dia. Aku pun terus suruh incek suami panggil panggil baby. Terus kena tendang. Excited pulak incek suami. Hihi. Aku suruh lagi suami panggil baby dan cakap cakap dengan baby. Kena tendang lagi. Macam dah tau tu ayah dia. Tapi bila aku pulak cuba ajak bersembang, langsung tak layan. Agaknya dah bosan dengar suara ibu dia jerit tiap tiap hari kat sekolah. Hehe. Takpe la, sekurang kurangnya aku tau dia sihat di sana. Minggu lepas dah scan baby, doktor cakap baby girl. Alhamdulillah. Aku sebenarnya tak kisah pun girl or boy. Cuma suami je yang duk berharap lelaki. Nak ajak g mancing katanya. Apo daaa... Dia mesti duk menyedapkan hati cakap doktor salah cek. Hehe. Terima je la cik abg ooii. Dah rezeki. Taun depan depan depan kita cuba lagi ye. Hehe.

Kami 2-2 orang Terengganu. Ingatkan takde masalah la nak balik kampung. Tapiii tak jugakkk. Masalah jugak. Dah dekat sangat pun susah jugak. Berapa hari nak balik sini. Barapa hari nak balik sana. Nak pergi raya umah sedara mara belah sini. Belah sana lagi. Sebaik la kami dapat cuti seminggu. Boleh la berpikir dengan tenang. Yang penting tolak ansur. Ye tak??


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!