Pencarian Maternity dan Barang Baby

Wednesday, August 29, 2012

Salam

Rancak meng update pulak akhir akhir ni ye. Tiba tiba setelah hampir setahun rasa cinta pada belog cumil ini hilang, ianya muncul semula akhir akhir ni. Hilang mungkin disebabkan oleh tempat posting yang tak pernah dibayangkan dan sedang mengambil masa untuk menyesuaikan diri di tempat baru. Agak lama kan. Sekarang baru lah aku rasa selesa dengan tempat baru walaupun mungkin bagi orang di sini tempat kerjaku agak jauh dari rumah tapi yang penting aku selesa. 15-20 minit kalo takde halangan (lori besor besor yang sangat banyok). Bila ada halangan alamatnya 40-60 km/j je la speed aku hari tu. Sabor je la. Lebih hangin bila hari tu bangun lambat. 

Sejak mendapat berita tentang kehamilan, aku terus terfikir tentang persediaan untuk ibu dan baby yang bakal lahir nanti. Banyak juga aku search kat internet dan survey kat luar. Tumpuan aku hanyalah dari area Kuantan ke Kuala Terengganu. Tapi pilihan pertama ialah di Kuantan sebab lagi dekat dengan rumah mentua. Kalo diikutkan aku agak kerap ke sana tapi disebabkan  takde kepentingan untuk mendapatkan barangan tersebut menyebabkan aku tak pernah tahu mana letaknya kedai kedai atau butik yang menjual barangan ibu dan baby. So aku mengambil masa yang agak lama untuk mencari kedai kedai tersebut. Akhirnya aku jumpa dan setakat ni ada 4-5 kedai yang ada menjual barangan tersebut di kuantan. 

Kedai pertama yang aku serbu ialah Fabulous Mom. Terletak di Jalan Berserah. Sape sape yang berminat boleh la pergi ke alamat ni

A271, 1st Floor, Kuantan Star City 2
Jalan Beserah, 25300 Kuantan, Pahang.
Tel: 09-5676710
Email: kuantan@fabulousmom.com

Dapat la beberapa kerat barang yang aku nak. Tapi kedai dia tak besar sangat la. Barang pun ok jugak. 

Pastu kedai ke dua yang aku serbu ialah kedai baby yang terletak berhadapan dengan East Coast Mall, Kuantan iaitu Manjaku. 


Kedai ni agak besar. 2 tingkat. Tapi kat sini aku masuk, survey je. N then keluar. 

Kedai ke tiga pulak ialah Twins Baby. (Agak agak boleh dapat anak twins tak? hehe)  Kedai ni paling aku suka. Dekat RM 300 jugak habis kat kedai ni. Siap dapat Privilege Membership Card lagi. Untuk dapatkan kad ni, kita kena membuat pembelian dari RM 200 kat sini. Pastu bila soping lagi kat sini dapat la diskaun. Bangunannya ada 3 tingkat. Banyak pilihan dan jenama barangan baby yang boleh dipilih. Harga pun ok. 

Kepada Sesape yang berminat, boleh la jenguk jenguk kat alamat ni:

A 385, Taman Seri Kuantan III, 
Jalan Berserah, 25300 Kuantan Pahang.
Tel: 09-568 9799

Kedai ke empat, aku tak sempat survey lagi. Terletak di area Jalan Berserah jugak tapi lupa lak nama kedai nya. (Nanti dah ingat I update).


Untuk bakal ibu yang sedang mencari baju baju Maternity, kedai yang paling aku suka ialah kedai baju ibu ibu mengandung dalam Kuantan Parade. Terletak di ground floor. Ha, pusing la dalam tu tinjau tinjau. 

Ok, semoga memberi sedikit panduan untuk bakal bakal ibu dan ibu ibu di luar sana! 
bye!


3 comments:

Azura on August 6, 2014 at 12:14 PM said...

Kedai mana kedai baju mengandung kat kuantan parade tu? Ingt tak area mana? Belah bsn ke belah food court? Terima kasih

Anonymous said...

Perkongsian yg berguna.. thx sis

IeDa on October 15, 2014 at 11:27 AM said...

@Azura Awang.. alamak lupa la area mna... tp kn hari masuk dh kedai lain jgk dlm Kuantan Parade..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!