Debaran Bermula!

Tuesday, July 5, 2011

As salam..

Minggu ni adalah minggu terakhir sebelum aku melangkah ke tempat praktikal. Tak sabar pun ada. Takut pun ada. Tak sabar sebab boleh keluar dari "jail" ni. Tapi takut sebab takut tak mampu nak buat yang terbaik nanti. Ketakutan aku bertambah apabila kami mendapat 2 lecturers yang.... Ohhhh! I can't tell it. But at the end, we will be an excellent teacher. Perfect! 

Tadi. Ada micro teaching. Kak Siti jadi cikgu. Kami jadi student. But, A level student. Cikgu Hasbullah observe. Kami semua sangat seronok dalam kelas cikgu Siti. Rupanya Cikgu Hasbullah pun enjoy. Tak sangka. Cikgu Hasbullah cakap " kalau la saya memang betul betul observe Siti tadi, saya akan bagi dia "cemerlang"! Kami sangat gembira dengan pencapaian itu apatah lagi Kak Siti. 

Tapi terpancul dari benakku "Mampukah aku buat macam Kak Siti buat tadi?" Aktiviti tadi just simple. Tapi sangat enjoy. Singing, Jazz Chant, Pasting, Q&A. Dan dia mampu menangani semua pelajar yang ada macam macam perangai. Aku dengan kuat berangannya, buat kerja lain, Hana dengan naughty nya. Tapi semuanya sangat smooth and I can admid, it perfect! Kalau la Cikgu aku dulu macam ni, dah lama aku pandai. Lalalala~~ 

Ok. Cerita dah habis. So, wish me luck for my practical next week and also for this 3 month. 

Bye! 

2 comments:

Anok Pok Mat Kapok on July 6, 2011 at 1:00 PM said...

saye nk jadik ank murid cikgi bOleh :D

IeDa on July 6, 2011 at 7:41 PM said...

sy nk jadik cikgu ank cik p.a. boleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!