Dunia Baru

Monday, January 30, 2012

Sekarang aku dah ada dunia baru. Dunia yang aku nanti nanti kan sebelum ni. Sangkaan aku "mesti gembira" tapi entah mana kegembiraan tu pun aku masih tercari cari. Takpe. Semuanya masih baru. Namapun "Dunia Baru" kan. Cuma sekarang aku kena sesuaikan diri dengan tempat ni.  

Bila ada kelas PJ, aku pakai baju IPG. Masa ni semua flash back tu timbul satu persatu. Aku ingat lagi. Pada awal tahun 2011. Kami semua diwajibkan membeli t-shirt IPG. Banyak pulak tu. Aku antara salah seorang yang tak puas hati sebab kena beli semua baju baju tu. Masa tu aku fikir IPG ni sengaja nak habiskan duit aku. Tapi sekarang baru aku tau. Sebab aku memang tak banyak t-shirt yang sesuai untuk ke sekolah. So, baju baju tu semua la yang aku guna balik sekarang. Dan aku akan terus pakai semua baju baju tu lagi. 

Tahun lepas aku antara orang yang tak sabar sabar nak kerja. Aku nak tinggalkan semuanya. Dunia belajar. Dunia exam. Dunia assignment. Aku nak kerja!. 

Akhirnya, setelah sebulan bercuti, cita cita dan impian tu tercapai. Tapi tak sampai sebulan kerja, aku dah mula rindu pada semua tu. Aku rindu untuk berada di maktab. Lalui semua tu lagi. Masuk kelas. Dengar lecturer membebel. Kena lari 4 x 400 tiap tiap hari. Pagi pagi buta buat assignment. Lari sana. Lari sini. Memang betul kata orang. Zaman belajar ialah zaman yang paling seronok. Dan InsyaAllah. Aku akan sambung belajar lagi. Sebab aku rindukan keseronokan itu. 

Berpanas berhujan

Tapi aku tau. Keseronokan tu takkan sama dengan yang sebelum ni.

2 comments:

ZWAN SABRI on January 30, 2012 at 6:15 PM said...

Biasala.. semua orang berperasaan macam tu.. bila time blajaq, tringin nk keja.. tp bila dah keja, tringin plak nk blajaq..

IeDa on January 30, 2012 at 6:38 PM said...

betul tu. tp bila jmpa tmpt keje yg awesome br la bnda lain xfikir kn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!