Resah Hati

Wednesday, January 18, 2012

Assalamualaikum

Takku mampu untuk menukar header menjadi seperti tajuk entri ini. 

Hari ni masuk hari ke 3 aku menjejakkan kaki ke sekolah baru. Tapi entri ni adalah entri imbas kembali peristiwa peristiwa yang berlaku sepanjang detik detik sebelum aku ke tempat kaki perpijak saat ini. 

Isnin (16.01.12)

Seawal 4.30 pagi aku bangun dari tidur, bersiap siap dan bertolak ke PTBN, Pahang yang terletak di Jalan Berserah. Berhenti solat Subuh di Masjid Padang Kubu. Melalui Jalan Jerangau Jabor sangat menyakitkan hati. Sabor je lah. Musim hujan, lori banyak. Boleh dikatakan hampir 80% jalan rosak. Dan perjalanan yang sepatutnya memakan masa hanya 1 jam setengah menjadi hampir 2 jam lebih. 

Sesampainya aku di lokasi yang dituju, aku terus mendaftar dan duduk di tempat yang telah disediakan. Taklimat bermula pada pukul 8.30. Waktu yang ditunggu tunggu dan dan sangat mendebarkan tiba pada pukul 10.30 pg. Nak amik surat penempatan je pun. Dah macam nak amik scroll. Naik pentas, salam bagai. Aku memang dah tak tentu hala time ni. Dan aku memang dah tak sedap hati. 

Dan akhirnya. Kata hati ku tak pernah menipu. Memang aku telah ditempatkan ke kawasan yang memang tak pernah ku duga. Separuh hari aku tahan air mata dari jatuh. Tapi akhirnya setelah melalui perjalanan selama 2 jam setengah aku tiba di sekolah dan di saat aku diberitahu " rumah kat sini memang susah nak dapat" air mataku mencurah curah jatuh. Cepat cepat aku berlalu ke kereta. Biar mak dan ayah tak nampak. Konon konon kuat la. Tapi setelah hampir sejam kakitangan sekolah tolong mencari rumah akhirnya aku dapat sebuah rumah di kawasan taman. Rumah boleh tahan dan aku jugak dapat sorang kawan yang sama sama posting pada hari yang sama. Rumah kosong. Tapi takpe la asal ada tempat nak tido. Confirm tiap tiap minggu aku balik kampung. 

Selasa (17.01.12)

Hari ni tak banyak yang aku buat. Yang banyak hanyalah berurusan dengan guru besar dan kerani sekolah. Pastu aku mintak balik awal untuk setelkan medical check up. Ini lagi satu hal. Sebesar besar Hospital Temerloh tu takde buat medical. Hangin satu badan. Dah la 1 jam aku drive. Pastu aku gerak ke Klinik Kesihatan pulak. Jugak tak buat medical. Memang aku cekal sungguh hari ni. Sampai la aku ke Klinik Kesihatan Raub. Akhirnya berjaya jugak aku setelkan benda tu. Kul 6.30 baru sampai rumah. Letih kemain. 

Rabu (18.01.12)

Kelas pertama yang aku masuk hari ni dah membuatkan aku sakit tekak. Memang kena sediakan berbotol botol air la pasni. Budak tak ramai. Tapi aktifnya dah macam ada 40 orang manusia kat dalam. Disebabkan sekolah ni takde guru option BI,  aku dah diberi tugas untuk mengambil alih kelas Tahun 3, 4, 5 dan 6. Dan ura ura akan diberi tugas untuk memeganag jawatan ketua panitia Bahasa Inggeris. Naya la pasni. Harap harap ianya akan menjadi ura ura semata. 


Ok lah. Dah letih. Mau rehat. Papai!

2 comments:

Lan Bingka on January 18, 2012 at 5:02 PM said...

wah, cabaran tempat baru. semoga cepat menyesuaikan diri.. :)

IeDa on January 18, 2012 at 9:15 PM said...

@Lan Bingka: yea. sgt mencabar. Thanks! semoga sy akan gembira di sini.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!