Tako Tao VS Begedil

Sunday, September 11, 2011

Setelah sekian lama tak shopping, disebabkan macam macam payment yang nak disetelkan dulu pada bulan lepas, (baju raya, kasut raya, sume sume lah pun tak sempat beli) akhirnya semalam aku dah berjaya membeli belah dengan seronok sekali. Dan antara benda yang paling banyak aku beli ialah MAKANAN. Punya lama aku pusing JJ, lapor la plak. Salah satu makanan yang first time aku makan ialah TAKO TAO. 

Aku pilih chicken & cheese. 

 Ni pulak tempat masak Tako. 

Dari pemerhatian aku la, Tako Tao ni makanan orang Jepun. Rumit betul tengok dia buat tapi expert. Lagi lagi masa dia masukkan kubis dalam kentang tu. Laju weh! Memang la, tiap hari duk mengadap benda ni kan. Aku pon syok je tengok dia buat. Ada la dalam 10 minit. Tak puas tengok. Tup tup dah siap.

Tako ni diperbuat dari kentang, pastu kubis yang dipotong halus. Pastu kat dalam dia korang boleh pilih nak letak apa. Nak udang ke, ayam & cheese ke, ikan ke sotong. 

Tako Tao kat JJ Melaka.

Ha. Ni la dia rupa Tako yang dah siap. 3 bijik je? 

Rasanya boleh la tahan sedap. Lagi lagi untuk aku yang memang dah sedia lapor. Dia letak mayonis, kicap dan apa tah satu lagi. Pejam mata je dah abis aku kerjakan. 

Bila aku sampai rumah, ada begedil. Aku sebat la beberapa ketul. Makan punya makan lebih kurang je sama macam Tako Tao tadi. Lagi sedap kot. Apa lagi, aku bedal la banyak banyak lagi. 

Burp!!! Alhamdulillah. Kenyang. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!