Belajar Omputeh!!

Wednesday, November 3, 2010


Salam.. pembuka bicara.. =)

okeyh! hari ni aku nk cite lagi... 2 hari bersama cik Yuda... mcm2 kitorang wat... yang paling banyak sembang la.. apa lg kn... hehe... lagi-lagi bila duk dalam kereta (on the way balik Dungun) biasa la kawan zaman sekolah mesti la bnyk benda yang nk diceritakan... pasal kawan-kawan lama... sape yang dah kawen, sape yang still single mcm kami, (promote2... haha), sape yg dah ade ank, sape yg dh keje best2, sape yg jadi suri rumah, sape yg dh ade kt oversea skang, n macam2 lagi... dah besar rupanya sume kawan-kawan aku ni ye... huhu.... 

pastu yang paling best, aku blajar omputeh lagi! haha.. biasa la bile dh duduk ngan Teacher wanna be ni... sepanjang perjalanan aku diasak dengan soalan English yang memerlukan aku menjawab dlm English... yang panasnye bila aku jwb dlm BM, Yuda akan jawab " sorry, I'm not understand Malay" aaahhh!! gile... by hook or by crook aku kene jawab dalam BI jugak... haha.. so, berusahalah aku untuk memahamkan cik Yuda yang tak paham BM tuh... mula-mula mmg la... nk tergeliat lidah aku... dah lame tak practice.. biasa la bila duduk di kalangan dan persekitaran kita-kita je BM menjadi bahasa rasmi... so, BI (yang penting tu) agak dilupakan... sepanjang perjalanan aku beromputeh je hari tuh... lame tuh... sampai aku dh tak gugup.. (wah! terror gak aku neh! haha)... hmm.. sekurang-kurangnya aku dapat practice lagi...hehe... Alhamdulillah... suka! hehe..

dalam pada tu satu benda aku duk terfikir sepanjang perjalanan... tak berbunyi lak fon aku rini... biasanya kalo aku ondaway pegi mana-mana mmg huru hara la fon aku tuh... tapi takpe, aku biar je... dah dekat nk sampai aku tgk gk ape kene fon aku ni (muke tak puas hati).. rupa-rupanya dh Innalillah upenye... empty bat!! lupa nk charge.. hihi... 
p/s: kepada sesiapa yang ada menghatar msg n call (ada 10 mc.. hehe) tak dapat tu maaf ye... 

ni pic selingan... hehe... belang namanya...
                                            

Akhirnya, cakap punye cakap, Alhamdulillah... =)
selamat sampai sudah aku ke bumi Dungun terchenta neh ptg smlm... sampai je aku mintak ngan mak aku nak kuar makan jap (ni cerita orang malas masak... haha)... apa lagi mc D baru bukak kt Dungun... tetibe je kitorang jadik cam jakun... beriya pegi mc D... hahaha... dan seperti yang ku jangka, beratur punye la panjang... so, kitorang dengan penuh kekecewaan dan kelaparan beralih arah ke KFC... KFC jugak... haha... dah melantak, tapau untuk mak, nenek n adik-adik, terus balik...letih gile, sempat tengok satu cerita (takleh miss cite ni, ASMARA) best cite neh... hehe... pastu dah tgk tv, kemas-kemas katil n menidurkan diri... hehe... nite!!! salam... =)



1 comments:

IeDa on November 26, 2010 at 10:09 PM said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!