Keje Part Time Ku

Monday, November 29, 2010

"keje part time ku".. seperti tajuk di atas.. diambil dari seorang rakan gila2 ku, June (p/s: June, aku dh tunaikan janji aku).. menjadi pengapit kali ni sgt banyak cabaran yg aku kene lalui.. ntah macam mana la aku boleh mengeluarkan perkataan "YA, saya setuju" untuk jadi pengapit pon tak tau.. padahal aku tau, Raub tu jauh, aku pon tak tau mana la agaknya tersorok  Taman Gali Tengah.. dah la sekarang ni bulan kehujanan. tapi takpe, janji tetap janji!  Okeh, ni antaran cabaran yang aku hadapi:

- lokasi rumah yang tidak ku ketahui.. kt Raub.. aku tak pernah sampai pon
  sana... siap sesat lagi.. haha


nasibaik aku tak exit sini..


- kene drive sendiri ke sana.. nasibaik la adik aku, Ipah sudi temankan..
juga juru gambar aku..  

- kene pergi awal sehari.. aku sebenarnya tak berapa suka tido umah orang ni..
  segan.. hehe
- keletihan. sebab bulan Nov ni la bulan yang paling banyak kali aku kene
  travel.. ke JB, Seremban, Bahau, Raub.. Bahau la yang paling banyak..
  tempat keje la katekan.. 

Apa-apa pon aku selamat sampai ke semua destinasi aku termasuk Raub walaupun banyak kali tersesat di KG. GALI.. haha.. sesampai je kt umah pengantin, aku terus kene jadi pengapit untuk akad nikah.. First time aku tau akad nikah ada pengapit.. "peneman" kate K.Ila (pengantin)..


ha, ni la rupanya aku jd peneman.. hehe

pastu habes satu bab.. malam tu kami tolong-tolong la apa yang patut.. potong-potong, basuh-basuh, lap-lap and then, tdo.. sangat best dapat tido atas katil pengantin.. Pengantin pon tdo bawah.. hebat kan jadi pengapit? haha..

tempat tdo ku.. hehe

Dah puas berhibernasi, kitorang pon bersiap-siap, sambil tengok pengantin disolek.. lama betul.. sakit pinggang jugakla.. okeh, sampai la ke acara yang ditunggu-tunggu, "berarak, bersanding dan makan beradab".

bergambar bersama pengantin dulu.. =)

 aku plak yang berdebar tunggu pengantin laki sampai.. hihi

 surprise!

 salam dulu...

 tiba masa atas pelamin lak.

 sempat lagi tersengeh.. hehe

 makan beradap.. jadi pelayan jap.

cik ipah, tak pasal-pasal kene jd goody's bag girl.. hehe

dah habis acara, kami pon nak balek la... letih beno rasanya..  bubye sume... SELAMAT PENGANTIN BARU KAK ILA.. Semoga kekal dan bahagia hingga ke hujung nyawa... =)
Thanks sebab dah bagi kitorang tido atas katil pengantin.. hihi.. 

Kuantan posisi kami! 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!