Kawan Lama Punya Cerita~~

Thursday, November 4, 2010

Assalamualaikum...

skang mood menulis telah kembali... so boleh la aku memenuhkan ruangan ni lagi... hehe... okeyh! kali ni aku nk cerita pasal penemuan ku dengan kawan-kawan yang lama tak jumpa... iaitu Nor Kasyifah.... dan aku jugak aturkan pertemuan Nor ngan Yuda yang lagi lama tak jumpa (about 4-5 years)....lama tuh!

Malam tuh puas aku call dan SMS Nor tapi xde jawapan (agak kecewa la)... so aku kuar je ngan Yuda... aku dah pikir tak jumpa kot Nor kali ni... keesokan harinya, aku terasa nk bukak inbox aku, tetibe ternampak ade sms dari Nor! upenye aku dah bukak tp tak perasan ntah bila la plak aku bukak... hihi... (tetibe rasa bersalah kat Nor sebab dah ingatkan Nor taknak jumpa kitorang lagi)
p/s: Maaf eh Nor.. hehe..
apalagi aku terus call Nor tanye koordinat die skang... dah sudah investigated aku pon terus ke destinasi yang diberitahu tanpa bagitau Nor apa tujuan aku... aku cakap, "Nor walau apa sekalipun, aku nak gak jumpa ko rini, tunjuk muka pon takpe.." Mula lah Nor sibuk duk tanye, "Da, ko ni datang nak jumpa aku sangat nape? nak hantar kad kawen ke?" (aku dah gelak besar.. haha)... dia dah menggelabah... sampai dia cakap taknak jumpa... haha... (ntah pe2 Nor ni)  apa taknya, kalo aku pon aku rasa pelik... hehe... tapi takpe, aku pegi jugak kat ofis die...

sasampai je kitorang kt depan ofis, aku terus call Nor suh die kuar... tetiba Nor wat hal taknak kuar plak... geram betul aku... so, terpaksa la aku membocorkan "surprise" aku tuh... tengok! skang dah tak menjadi.. huh! terpaksalah aku cakap " ye, aku datang ngan Yuda" baru la die kuar... apa lagi berpelukan la kitorang... dah lama tak jumpa la katakan.... Jejak kasih la plak kat depan ofis die tu... aku dah tak kesah dah... hehe... sembang depan ofis tak cukup, aku dan Yuda terus paksa Nor mintak ngan bos die nak kuar jap minum... "pujuk-ujuk la cket Nor... cakap, kawan ko datang dari jauh ni nak jumpa... dah lama tak jumpa..." Yuda mengajar...akhirnya! berjaya! Alhamdulillah... boleh la kitorang borak panjang lagi... hehe...

kitorang terus kuar n singgah kt sebuah kedai makan (kedai nasi kukus kt area Paka).... dah order sume, sume cerita kuar... antaranya, ke mana menghilangnya Yuda selama 4 tahun ni, mcm mn plak Yuda bleh blajar kt UPSI skang, n Nor plak tgh wat prac skang, aku plak tetibe jadi cikgu.... hehe... macam-macam dah berubah...cuma yang tak berubah ialah kemesraan dan kesetiaan kami sebagai sahabat baik...=)... Bersyukur sangat dapat kawan-kawan mcm korang...  Thanks!  sempat aku snap pic neh, sbb msg2 taknak expose muka, so ni je la yang kami dapat sebagai kenangan... hehe..

cuba teka yang mana jari aku, Yuda n Nor! hehe

dah puas sembang, kitorang hantar Nor balek, n pastu aku hantar Yuda balek umah die kt Kemaman... n bermulalah episod aku keseorangan kembali... hehe... =)
dah, esok kita dating ngan kawan-kawan lain plak! hehe... ramai lagi kawan-kawan lama yang aku nak jumpa ni... bila boleh jumpa ye...

p/s: Thanks kepada Nor Kayifah dan Nurulhuda... semoga persahabatan kita kekal sehingga hujung nyawa... sayang kamu semua...

dan Nasyid ni sebab aku teringatkan arwah... biasanya adanya kami, die mesti ada... tapi Allah lebih sayangkannye... Al-Fatihah

Kau Sahabat Kau Teman
Salam...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!