What da Small Small Small World

Sunday, February 13, 2011

Assalamualaikum

Pertama kali terpandang muka dia, hati aku cakap "eh muka dia sejibik muka kawan aku kat sekolah dulu la. Maybe pelanduk dua serupa kot" So aku diam je la.

Pastu masuk kelas, ada sesi berkenalan. Macam biasa la tajuk yang dibincangkan  seperti nama, asal, dari Universiti mana, pengalaman kerja dan status perkahwinan. Tapi perbualan waktu formal ni tak cukup. 

Kebetulan ada masa free, so aku sembang la ngan dia ni lagi. Aku ingat dia pernah cakap dia pernah jadi researcher, then I ask her a lot. Tanya punya tanya, bual punya bual rupa rupanya dia ni senior tempat kerja dulu. Dah la dia ni senior UUM, senior course pulak tuh. Kawan dia pon lecturer aku. Banyak pulak kebetulan nye. 

Aku dapat group assignment ngan dia. Pastu terdetik nak cakap yang dia ada iras ngan kawan aku time sekolah dulu. So aku cakap je la. "Akak, muka akak ni sebijik ngan kawan saya kat sekolah dulu, nama dia dot dot dot". Akak tu suruh aku ulang. Then aku ulang je la ayat yang sama. Hehe. Dia replied " tu adik akak la". Haha. 

So korang paham tak sekarang?
Dalam masa yang sama dia,
Senior Universiti,
Senior course,
Senior tempat kerja,
Kawan dia lecturer aku,
Adik dia kawan aku.
jugak sekelas ngan aku.

Kecik rupanya dunia ni...

 Picture: credit to Encik Google

2 comments:

Lan Bingka on February 13, 2011 at 11:53 AM said...

la..betul2 kecik dunia ni..;p

IeDa on February 13, 2011 at 12:56 PM said...

x sangka.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!