Onde onde di Tengahari

Wednesday, February 2, 2011

Onde onde kelapa tak berapa muda

Assalamualaikum

Biasanya bulan puasa je kita boleh jumpa dan merasa onde onde kan? Kalau kat pasar pon susah nak jumpa. Haa.. Kali ni disebabkan aku dan adik adik mengidam nak makan kuih ni, so kitorang pon bertungkus lumus menyiapkannya walaupun guna kelapa yang tak berapa muda. Sebab takde orang nak amikkan kelapa muda. Tapi takpe, still sedap. Hehe. Bila buat sendiri ni boleh la nak buat sesuka hati. Boleh letak gula melaka banyak, kulitnya nipis. Tak macam sesetengah kuih ni yang kita beli kat kedai. So, sape yang teringin nak merasa kuih bermusim ni, boleh buat sendiri ok! ^___^


11 comments:

nabilah_2908 on February 2, 2011 at 4:03 PM said...

wee..sedapnya...

tul la..kalau bukan bulan puasa..mmg payah nk jumpa...nk sikit boleh..? hehe.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MENTARI MUNCUL LAGI

Lan Bingka on February 2, 2011 at 4:57 PM said...

tak tinggalkan sikit ke?

shah-kayrul on February 2, 2011 at 4:57 PM said...

sedap...ptg2 layan onde2 nie...

IeDa on February 2, 2011 at 5:44 PM said...

nabilah_2908: amik sume pon boleh.. =D

Lan Bingka: tak! Licin!

shah-kayrul: betul3!

BUKAN CINDERELLA on February 3, 2011 at 3:56 PM said...

wah rajinnye buat onde2 bersama adik.

ïêmå å¢klê§ on February 3, 2011 at 6:15 PM said...

ye ker buat sendiri ni..
uhuhu

IeDa on February 3, 2011 at 7:15 PM said...

bukan cinderella: makan punye pasal, ape pon sanggop.. hehe

Iemaackles: nape? xpecaya ye? percayalah.. lalala~~

SYAFIQAH / S on February 5, 2011 at 8:09 AM said...

dah lama tak makan onde onde..rindu! :)

IeDa on February 5, 2011 at 8:55 AM said...

SYAFIQAH/S: kalo rindu kene la mkn kasi hilang rindu.. hehe

Cekodok on February 5, 2011 at 9:31 AM said...

cekodok ngan onde2 ni adik beradik... hahaha

IeDa on February 5, 2011 at 9:41 AM said...

cekodok: haha.. cekodok pon sedap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!