Perangai Aku Di Facebook!

Tuesday, June 14, 2011

Facebook

Semua orang tahu apa itu Facebook. Tak perlu diterangkan secara kritikal. 

Bila berfacebook, aku ade ciri ciri atau undang undang untuk diri sendiri yang sentiasa diaplikasikan mengikut pergerakan kematangan usia.

Offline chat setiap masa
Kenapa ye aku suka offline? Bagi aku,fb terlalu open. Dan aku jenis yang tak suka chat secara beramai ramai. Serabut weh. Sorang tanye itu, sorang tanye ni. Soalan paling terdesak "weh, bila ko nak kawen?" Jawapan terdesak " Cari la untuk aku sorang." So, just pm kalau ada something urgent.

Takkan approve orang yang tak dikenali
Kita kena selalu beware. Nak cari kawan bukan dengan cara approve orang sesuka hati. Kadang kadang orang yang add kita just nak tengok pic, nak tahu info tentang kita. So, aku tak suka. 

Ada sorang pompuan tu add aku. Aku tengok agak ramai mutual friends kami. So, bagi aku maybe betul dia nak berkawan so I approved! Tapi makin lama aku makin meluat menengok status dia. Ko sorang je ke yang ada BF?? " Thank you syg hntr I td, Syg.. sorry tau. I tak buat lg pasni". Kalo takde kredit pon agak agak la, pm sudah. Akhirnya, aku berrjaya mendelete dia. Aman!

Suka like status orang
Sebab malas nak cakap banyak. So like je la. Lagipun nak watpe cakap banyak banyak sangat. Kalau orang tu dirasakan agak rapat baru aku komen. Sebab aku komen suka "kutuk" sikit. Hehe. Sampai satu hari tu ada member aku sorang tu wall to wall "Cikgi, like je keje". Aku terus like.

Game!!
Mafiar Wars, Farm Ville, dan yang terbaru Empires & Allies! Antara hobi yang tak pernah padam. Hobi keturunan. Hehe. Dari kecik duk mengadap game, sampai muda remaja tak boleh buang. Tapi time free je tau. Bukan setiap masa. Keje lain masih berkualiti okey! Nanti masuk sem baru dah kene stop. Takleh la game selalu.

Pic Stalker
Haa, sape suh letak pic banyak sangat kat fb kalo bukan untuk dijadikan sebagai tontonan umum. Kan? Inilah salah satu kerja aku di fb. Tengok pic member member lama, pic tunang orang, pic kawen orang. Carik ilham la katakan. Lalalala~~

Poke
Ntah apa la duk poke poke. Aku tak poke orang, orang poke aku. Aku balas je. Lalalala~~ Bosan weh time cuti ni. Orang kacau, kita kacau la balik. 100 poke sehari. Hihi. Apo lah!

Macam macam kan yang kita boleh buat kat FB. Jual barang, Sembang sembang, carik jodoh, kutuk orang, meluahkan perasaan yang ntah apa apa tuh, dan membuang masa. 
Kehkehkeh. 

8 comments:

My Name is Mar on June 15, 2011 at 12:28 AM said...

Yang pertama dan yang kedua tu memang sama lah!

Pelik betul cane orang boleh approve orang yang tak dikenali..
HUhuhu....
Saje nak menyemakkan ruang friends tu kan??
Hahaha:D

Offline chat?? Sudah pasti..
Pernah skali online chat tu..
Then, ada kawan bagi link gambar hantu..
Setan betul.. Pukul 3 pagi lak tu..

ZWAN SABRI on June 15, 2011 at 2:36 AM said...

Samala kita.. zwan akan off9 chat tu.. tp zwan approve jer sapa2 yang add pown.. huhu

MySuaraBlog: Sedihnya Bila Kau Sudah Tiada

Mun on June 15, 2011 at 9:34 AM said...

ermm..cikmoon plak.. suka komen gambar org.. hehe..

sahromnasrudin on June 15, 2011 at 10:39 AM said...

boleh awak add saya tak ? facebook saya sahrom nasrudin..profile pic same dgn blog...tenkiu

IeDa on June 15, 2011 at 11:05 AM said...

My Name is Mar: dia xpuas hati la tu ssh sgt nk chat ngan awk.. hehe

ZWAN SABRI: Laki xpe kot nk approved sape2.. hehe

C.M.A. @CikMoonAdnan: best jugak tuh kan? hehe

sahromnasrudin: uit? hehe

Dhea Ahmad on June 15, 2011 at 2:55 PM said...

saye pn mmg slalu offline chat...soal like status, jrg2...hihihi and ttg game, dlu mmg addict tp skang dah tinggal...huhuhu

man yusoef on June 16, 2011 at 4:31 PM said...

haha..tak suka org yg poke2 tu..suka gak wat collection fren request..HAHAHA

IeDa on June 19, 2011 at 9:53 PM said...

nadia ar-rumaisha: bagus tu kalo dh tinggal.. bleh buat benda lain.. hehe

man yusof: wah! ni mesti banyak lg duk menunggu tunggu approve kn? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!