Jakunkah aku?

Saturday, April 16, 2011

Haaluuu kawan kawan!

Aktiviti berjalan yang tak pernah tamat dalam hidup aku. Semalam berlepas ke KL. Dan berjalan sepuas puasnya. Hari ni berangkat pulang ke kolej kediaman yang mengerikan. Esemen yang menimbun tak siap lagi. Tapi bukan tu yang nak dikisahkan. Tapi ini. Kisah aku yang agak jakun.

Kali ke dua sampai di Terminal Bersepadu Selatan. Pertama kali, last year tapi still under construction. Then, tadi, dah siap, dan membuatkan aku terasa begitu teruja di sana. Dah rasa macam kat airport dah. 

 Nak pegi mana? sume ada arah.

 Nak simpan beg pon boleh

 Picit-picit je. Tak payah orang dah. semuanya mesin. 

 Best  agaknye meeting kat bus station ni

 Yang ni paling aku suka. Besar gedabak. Kat Putra pon ade tapi kecik je. Senang nak tau. Tak payah la nak beratur 2,3 kali pegi tanye bas dah sampai ke, apa no. plat bas, bas kaler ape, n macam macam lah. Usha sini jek.

 Ni sesuai untuk orang sesat macam aku. Dalam stesen bas pon boleh sesat?

ha, ni pon untuk orang sesat jugak. Tapi untuk orang yang tak suka bercakap dengan mesin. "Kaunter Pertanyaan".

 Kaunter tiket. Dah macam nak beli tiket wayang pon ade. Bagus bagus. Ada peningkatan.

 Aku pon tak tau ape ke benda la ni. Dia tunjuk gambar je kot.


"Lobi Pelepasan"

 Ni pon aku suka jugak. Sebab orang yang ada tiket je boleh turun ke platform. Dan platform mesti betul punya. Sebab ada guard yang akan jaga kat escalator ni. So, takde la berhimpit himpit kat platform tu. 

 Okeh, dah turun. Duk kat tempat menunggu. Tunggu la sampai guard announce. 
senang kan. Takyah la nak terhendap hendap depan cermin bas nak tengok destination.

Kat sini pon ade screen tunjuk destination, masa n platform. 

ok dah habes dah tempek gambar. Tak sempat nak snap banyak banyak tadi. Nak cepat balik. Kalau kat Dungun pon macam ni kan best. Lalalala~~


5 comments:

Lan Bingka on April 16, 2011 at 8:35 PM said...

nak tumpang jakun gak..

Fantastic Ajane on April 16, 2011 at 8:39 PM said...

wow.. mmg da lain la..:) bagus2.. maju setapak lagi... kalau FA pun rasanya jadi jakun juga ni..hehhe

IeDa on April 16, 2011 at 9:38 PM said...

@Lan Bingka: Jom2! ada jugak teman upanya.. hihi

@Fantastic Ajane: betul tu.. Jom jakun beramai-ramai! haha

Anonymous said...

ieda, ngeh2, spe design blog ni? sndiri ke?

IeDa on April 18, 2011 at 1:34 PM said...

sy mn pandai design.. huhu.. bg idea pandai la.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!