Nasi Goreng Ber Ulat

Thursday, April 14, 2011

Hari ni antara hari yang paling stress. Dari 8 pg sampai 6.15 petang, non stop klas. Dengan tido yang tak menentu. Ujian fizikal tadi ntah apa la yang aku buat. Agak-agak lepas dah la. Kepala pun dah berdenyut je. Tapi takpe, selagi boleh bertahan, teruskan je. 

Dalam kelaparan aku melangkah ke kedai makan Ala-Thai sebelah kolej. Terus je order makanan kegemaran (buat masa ni), nasi goreng ikan masin. Aku ni suka masin-masin sikit. Sampai je kat bilik, terus aku menjamah makanan tadi. Sedap boleh tahan jugak. 

 Isi pun banyak. dengan sayur, telur, ayam, lada, ikan masin.

Aku pun terus la melantak sambil bersembang dengan roommate. Makan punye makan. Sampai dah habes separuh. Sendawa lagi. So, aku berenti la makan, tilik-tilik nasik, pilih pilih ayam, ikan masin. Pilih punya pilih, ternampak sesuatu yang agak aneh ku rasakan sepanjang hidup bergelar sebagai pemakan yang hebat.

Nak tengok tak?

Ha. Neh. Geli la pulak aku. Wek!

Habes la satu blok aku kecohkan. Jangan makan lagi kat kedai tu. Padan muka. Tak kira. ulat sayur ke. Ulat daging ke. Aku geli. 

Ha, ni tengok la jelas jelas.

Aku dah makan separuh weh. Nak termuntah la pulak rasanya. Rugi RM 4.50. 

Sebelum ni pun member aku ada jumpa lalat kat dalam makanan dia. Makan kat kedai ni jugak. Bila pegi complaint, dengan muka slambernye, tukang masak amik nasik tuh, then buat yang baru. Takde cakap ape. Sori takde, Maaf pun takde. 

Serik dah makan kedai tu lagi. Bila la boleh masak sendiri. Kang bawak periuk nasik baru tau. 

So, hati hati makan kat kedai ye! Jangan keracunan dah. 

15 comments:

Alan Rizque on April 14, 2011 at 9:25 PM said...

Terasa loya plak pas baca artikel ni..dah la tengah lapor ni..hehe

iza liza on April 14, 2011 at 9:33 PM said...

eee~~ yarrkkk keerrrr! moh kte bakor jer kedai nyer.. huh! x pentingkn kebersihan.. huhu

IeDa on April 14, 2011 at 9:41 PM said...

Alan Rizque: haha... xyah makan la mlm ni.. diet.. hihi

Iza liza: haha! jom2!

dyea irdina on April 14, 2011 at 9:42 PM said...

eii klu sy dah muntah dah..dah la geli ngan ulat ni...amik je bawak g kedai tu balik...jgn biarkan orng lain plak terkena pas ni...

IeDa on April 14, 2011 at 9:44 PM said...

@dyea irdina: tu la.. sepatutnya sy kene wat mcm tu.. tp tp bungkus je.. so, dh xlarat nk menapak.. mmg pasni dh tak pegi lagi kedai 2..

Azreen Zunairah on April 14, 2011 at 9:46 PM said...

kesiannya...kita bakor je kedai tuh !!! huhuhuhu

IeDa on April 14, 2011 at 9:47 PM said...

@Azreen Zunairah: Yeahh!! jom kita bakor dengan tukang masak skali!!

Azueriena Norash on April 14, 2011 at 11:47 PM said...

ieee...mana dtg ulat niee ehhh...xkn ulat kat ikan masin kottttt

ZWAN SABRI on April 15, 2011 at 12:00 AM said...

Aku yang baca entry ko ni pown tetiba trasa nak temuntah.. geli-geliman aku.. ini kena report kat persatuan pengguna..
jom kita bako dia, kita bako.. huhu

MySuaraBlog: Dinner Anak Penang

IeDa on April 15, 2011 at 5:22 PM said...

@Azueriena Norash: Ntah la.. katenye ulat sayur.. ni mesti kes xbasuh bersih ni.. ntah2 xbasuh.. punye la besar ulat sampai xnampak..

@ZWAN SABRI: Haha.. tau xpe.. sape yg xgeli 2 maknanye xnormal lah tu.. report kt persatuan pengguna? hmm.. idea best gak tuh..

NUR AYNIE on April 15, 2011 at 6:47 PM said...

mcm kes kat cafe hostel aynie jer..huhuhu~

MDHAFiZ.NET on April 15, 2011 at 8:36 PM said...

bawak je periuk nasi tuh...member saya pun bawa nasib baik x pernah kantoi..

IeDa on April 16, 2011 at 12:30 AM said...

@NUR AYNIE: banyk upenye yg mcm ni.. teruk betul dorang..

@MDHAFIZ.NET:kalo kat U dah lm bawak.. tp kt sini, sini.. hhmmm...xtau nk ckp ape...

Pirate on April 16, 2011 at 10:33 AM said...

sedap x hehehhe

IeDa on April 16, 2011 at 11:02 AM said...

sedap sgt...... haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!