Kriteria Blog Yang Akan Di "Follow"

Wednesday, January 19, 2011

Assalamualaikum

Kat Alam maya ni ada macam macam jenis, rupa dan rasa blog yang kita biasa jumpa kan. Ada yang kita suka dan ada yang kita tak suka dan kali ni aku nak cerita sikit jenis jenis atau rupa blog yang membuatkan aku follow blog tu. Bukan main follow suka suka hati je tau. (sikit sikit ada la) Hehe.

  • Entri Yang Power
Haruslah! Aku berblogging ni bukan hanya suka suka tapi jugak nak menambah ilmu dan pengetahuan di samping kawan kawan yang best!. Bila ada banyak blog  yang suka post entry yang bagi input dan info yang bagus mesti la aku follow dia sebab nak tahu update dia lagi. Kadang kadang aku ni malas nak bukak paper. Dan biasanya banyak blog yang suka post berita berita hot lagi sensasi. So aku Baca blog diorang je la. Boleh komen komen lagi. 


  • Blog yang kemas dan cantik
Sape tak sukakan kecantikan kan? Kalo Yang laki tu mesti nak cari awek yang comey comey, jelita, dan persis model gitu. Kalo yang perempuan pulak nak pakwe yang ensem, gagah dan jugak tinggi jugak. Kan? So Macam tu la jugak aku dalam pemilihan blog untuk di follow. Sebab blog blog ni akan meningkatkan semangat aku untuk baca apa yang diorang tulis. 

  • Blog Yang Tak Halau Pembaca 
Bak kata Admiral Hafiz, "Tolonglah Jangan Halau Pembaca Blog Anda". Aku sangat setuju dengan apa yang dia tulis. Memang setiap kali aku terjah blog blog macam ni, hati aku dah tawar nak teruskan kan view apatah lagi nak masuk lagi. So, fikir fikirkanlah. 

  • Blog Yang Menghargai Aku
Menghargai macam mana tu? Macam ni. Blog yang suka komen enti entri aku dan juga follow blog ni. Aku ni tak pandai nak create award or contest. So, ini je lah cara yang aku boleh buat. Follow blog tersebut, komen entri dia dan jugak selalu berblogwalking ke sana.  Ok tak macam ni? Ke nak kena buat award jugak? hehe.

Setakat tu je kot sebab ini je yang ada dalam fikiran skang neh. Kalau ada yang terkurang sila la tambah kat bawah ye.. Jasamu dikenang! 
Thanks!



21 comments:

Anok Pok Mat Kapok on January 19, 2011 at 11:07 AM said...

blOg cikgi mmg chumei cam cik Pa.. hehe

IeDa on January 19, 2011 at 11:16 AM said...

hahaha.. perumpamaan yg seswai.. hehe

fiqkbe on January 19, 2011 at 11:18 AM said...

so blog fiq masuk kategori blog kemas dan cantik la ek... owh terharu nyer =P

Cik SCC on January 19, 2011 at 11:21 AM said...

hoho...
blog yg tak halau pembaca..
hurm..contoh yg halau pembaca mcm mane??

syariza09 on January 19, 2011 at 11:22 AM said...

pergghhhh.....n3 yg bernas..mmg ada gaya sorang pendidik..hehe

IeDa on January 19, 2011 at 11:32 AM said...

Fiq: haha.. betul3! kemas dan cantik dan jugak ada bnyk info pasa foto! ;)

sicomot-comel: nk tau lebih lanjut, bukak link ni.. =) http://admiralhafiz.blogspot.com/2011/01/tolonglah-jangan-halau-pembaca-blog.html

syariza09: haha.. tenkiu2!

aisya on January 19, 2011 at 11:37 AM said...

sgt2 stuju ! haha

IeDa on January 19, 2011 at 12:09 PM said...

aisya: wajib setuju! haha..

Juli.Zakaria on January 19, 2011 at 1:07 PM said...

paling takut bila bukak2 blog terus pawwww..muka sebesar2 alam tgh wat aksi bajet comel...oh no~..hahha

IeDa on January 19, 2011 at 1:21 PM said...

hahaha... antara salah satu kriteria yg menakutkan blogger.. hihi

kamarukom on January 19, 2011 at 4:39 PM said...

sy folo anda brdasarkan kategori ke2! iaitu kategori poprock! truskn usaha berblogging..jgn halau tau haha

IeDa on January 19, 2011 at 6:26 PM said...

haha.. thanks! dialu2 alukan lagi..

anamizu on January 20, 2011 at 10:04 AM said...

yes3! cik ana sokong!! hihi

recent post : |maksud tersirat pelekat P|

eyqahaziqah on January 20, 2011 at 10:06 AM said...

setuju , nice blog , nice entry , suke tengok =D

IeDa on January 20, 2011 at 10:37 AM said...

anamizu: thanks!

Eyqahaziqah: tenkiu2! hehe

Unknown on January 20, 2011 at 1:40 PM said...

salam, memang betul apa yg dikatakan...

Bee on January 20, 2011 at 8:30 PM said...

hehe bee pun tak pernah buat award lah..tak fandai!

IeDa on January 20, 2011 at 8:50 PM said...

abhamz: tenkiu2!
Puanbee:sm la kite.. hihi

Renee Meow on January 21, 2011 at 2:51 PM said...

huhu jugak ade ke org yg halau reader?huhu.. anyways ur entry sgt betul n i agree.. anyways ur post rawks.. so utk meramaikan reader i akan follow u punye tips tu..ehhhe ;p

meow~
http://reneemeowwedding.blogspot.com

IeDa on January 21, 2011 at 4:37 PM said...

thanks! hehe

Anonymous said...

aku tak halau reader.. jemput lagi ada la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!