Berhoneymoon di Melaka!

Monday, January 31, 2011

Salam semua!


Ari ni kita jalan jalan nak tak? Kita pegi Melaka pulak ye. Dah lama rasanya aku tak menapakkan kaki ke Melaka. Sejak habis belajar kat sana (lebih kurang 7 tahun lepas) aku dah tak jejak kaki lagi ke sana. Jalan sume dah renovate. Macam tempat baru lak rasanya. Honeymoon kali ni sempat la jugak pergi "River Cruise" yang dikecoh kecohkan orang tu. Memang best. Disamping melihat pemandangan dan bangunan bangunan kat sana kita juga diceritakan dengan sejarah tempat tersebut. Skang jom tengok pic yang sempat aku snap kat sana. 

 Murah je nak naik. ^__^

Laluan River Cruise



 Bangunan di sepanjang sungai

 Cantik! warna warni!



 Dilukis oleh Uitm student






 Kincir angin yang masih berfungsi




 Kubu pertahan


setakat ni je pic yang boleh ditayangkan. Yang lain privacy. Hehe. Rasa nak pegi lagi sekali. Syok tengok lampu lampu kat sana. Okeh! Selamat Bercuti!


17 comments:

Lan Bingka on January 31, 2011 at 12:30 PM said...

pemandangan malam lebih menarik.. siang biasa je, sungai pun tak berapa nak jernih..:)

IeDa on January 31, 2011 at 12:31 PM said...

betul tu.. so sape nk pg lebih baik pg mlm.. :)

+dieabella+ on January 31, 2011 at 12:59 PM said...

aku yg asal melaka pon xnaek lg river cruise...hehehe

IeDa on January 31, 2011 at 1:12 PM said...

oh ye ke? haha.. xpe.. org melaka bila2 pon boleh naik.. hehe

syariza09 on January 31, 2011 at 1:22 PM said...

bestnya Melaka waktu malam..b4 ni x pernah pon tido sana, kalo gi pun slalu balik hari jaa

IeDa on January 31, 2011 at 1:33 PM said...

haa.. kene la try.. =)

fiq on January 31, 2011 at 2:58 PM said...

wow! melaka dah maju la! nk kena g melawat melaka pulak ni =)

IeDa on January 31, 2011 at 3:03 PM said...

ye! boleh amik gamba bnyak2! hehe

hani osman on January 31, 2011 at 4:01 PM said...

Heee,cantik.Jomlah join contest gambar paling warna warni kt blog http://firdaushani.blogspot.com :).

sayasukamerapu on January 31, 2011 at 4:22 PM said...

melaka cruise mmg best! :)

jeera on January 31, 2011 at 5:43 PM said...

best kan melaka ! :D

IeDa on January 31, 2011 at 6:12 PM said...

yup! hehe

*∽ IZAN ∽* on February 1, 2011 at 11:53 PM said...

makin cantik...! rasa cam nak pergi lagi Melaka ni.. tak jemu jemuu!

amir aizat on February 2, 2011 at 8:38 AM said...

okay final sem nk kner pg laah!!
haha

IeDa on February 2, 2011 at 8:48 AM said...

izan: xpayah rasa2.. pegi je.. hehe

Amir aizat: wajib!

k.a.s on February 5, 2011 at 9:07 AM said...

lukisan kat dinding bangunan oleh uitm student tu cantik.. xD

IeDa on February 5, 2011 at 9:26 AM said...

k.a.s: betul tu.. sgt cantik.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!