Ciri-ciri Entry Idaman

Saturday, January 29, 2011

Assalamualaikum

Wah! Setelah sekian lama "terdiam diri" akhirnya dapatlah jugak aku menjenguk belog ini. Maybe pasni pun macam ni. agaknya sebulan sekali baru sempat. Tapi takpe. Perjuangan mesti diteruskan! 

Okeyh! pada pagi yang mulia ini aku nak mengarut pasal entri entri yang menjadi idaman dalam dunia blogging ni amnya dan dalam belog aku khususnya. Benda ni adalah berdasarkan entri entri yang menjadi kesukaan pembaca setakat hari ini.

1. Tajuk entri yang mempunyai perkataan "kontroversi" 

Seperti yang kita tahu perkataan ni memang akan membuatkan pembaca akan rasa tertarik nak baca walaupun isi sebernarnya tak lah segah tajuk. Contoh terdekat yang korang boleh tengok ialah tengok pada sidebar kanan belog nih. Kan? So, cubalah guna perkataan ni untuk tajuk entry korang ye! 

2. Entri yang berkaitan love problems healing. 

Kenapa ye? Maybe ramai manusia manusia kat dunia ni mempunyai masalah cinta. Tak pun setidak tidaknya hanya untuk meningkatkan pengetahuan mengenai penyelesaiannya. Manalah tahu kot kot ada yang memerlukan khidmat kaunseling.

3. Entri yang mengumpul pelbagai bentuk komen

Yup! Bukan sahaja dapat mengumpul komen pada entri tersebut bahkan juga mendapat layangan text terus ke henpon atau emel anda walaupun sebenarnya entri tersebut hanyalah mainan pada belog semata mata selain mencacakkan traffic belog dan jugak memenuhkan inbox phone korang. Agak memberangsangkan dan menarik bukan?

4. Entri yang bercakap mengenai artis

Salah satu post yang sangat popular di mana mana belog mungkin. Selalunya kita akan dapat baca satu tajuk yang sama pada berpuluh puluh belog yang berlainan hanya disebabkan oleh perlakuan atau berita tertentu mengenai artis. Tapi sejujurnya aku ni jenis tak berminat nak bercakap pasal artis apatah lagi untuk menyelitkan nama mereka dalam belog ni. Tapi just nak jadikan pengajaran pasal sesuatu tindakan dorang boleh la dibaca pada mana mana belog yang ada. 

5. Entri Yang dipenuhi dengan gambar gambar


Ni pun antara salah satu sebab untuk menjadikan sesebuah entri tu disukai ramai. Kalau aku sendiri pun aku suka tengok gambar gambar orang. Biasa la, pengkritik handalan la katakan. Aku boleh bagi contoh. Untuk entri bertajuk "Family Dah kah" menjadi antara salah satu entri fofular. Tapi sebenarnya aku tak berapa pasti sebab sebab yang menempatkannya di ruangan tersebut. So aku buat kesimpulan sendiri sebab etri tu banyak gambar. 


6. Apa lagi ye? dah blank? Tolong tambah boleh?

2 comments:

nur aisya humaira on January 29, 2011 at 7:41 AM said...

Assalam tuan umah..:)
Bahasa pun ye jugak kan??hehe..
penggunaan bahasa sms byk, org tk suka gak nak bace...sekadar dipinggiran..:)

IeDa on January 29, 2011 at 8:31 AM said...

nur aisya humaira: yup!betol! terbelit lidah bc..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!