1st Post in 2011

Tuesday, January 4, 2011

Salam.

Yeah! akhirnya dapat jugak aku create post pertama dalam tahun 2011 neh. Baru berapa hari tak update dah kecoh. Rasa macam dah bertahun lamanya tak update. Gara-gara internet wat pasal la neh takleh nak bukak blog. Musim hujan macam ni lagi la slow. Harapkan broadband, haram. Kena tukar nama, takde broad mana pon. Korang tau-tau sendiri la kan nak bagi nama apa. Yang duk atas pokok tu. Hehe. 

Untuk entry kali ni aku nak ucapkan rasa bersyukur sebab masih dipanjangkan umur untuk menikmati anugerah Allah kat atas muka bumi ni. Selama aku hidup ni dah maca-macam benda pahit manis aku rasa. Dari problem diri sendiri yang tak sudah-sudah, problem kawan-kawan yang macam-macam ragam, problem tempat kerja dan macam-macam lagi. Tapi aku rasa sangat-sangat bersyukur sebab aku takde masalah keluarga yang kritikal. Problem sikit-sikit tu biasala kan. Mana ada orang hidup ni jalan atas jalan rata je. Mesti nak ada bukit, lubang-lubang sikit, gaung, lalang dan banyak lagi. Kalu takde benda ni semua tak adventure la kan. Ni la dinamakan pengalaman hidup, mengajar diri untuk jadi yang terbaik. Apa-apa pon kita kena redah jugak. Ni semua la yang akan mengajar kita untuk lebih matang. Betul tak? Betul tak?  Cakap betul! haa.. Macam tu la.. Heee..

Semoga tahun ni membawa sinar baru untuk aku dan jugak korang semua. All the best!
Bye!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!