Bila Ingin Melupakan

Friday, January 21, 2011

Assalamualaikum

Sebut pasal "melupakan", korang mesti ada pengalaman pasal melupakan kan? Tak kira la lupa barang ke lupa orang ke lupa tempat ke apa apa saja lah. Manusiakan bersifat pelupa. Tapi jangan pula korang guna tittle "lupa" ni sebagai salah satu alasan untuk lupa. Tapi kali ni aku bukan nak cakap pasal lupa barang tapi pasal Melupakan orang or apa apa peristiwa yang aku tak nak ingat dah. Aku nak cerita sikit macam mana cara aku nak lupakan "benda" itu. Maybe nanti korang pun boleh guna ke. 

  1. Pertama sekali! Aku akan buang segala benda yang berkaitan dengan dia. Kalau "benda" itu adalah sejenis manusia, aku akan buang segala jenis benda yang boleh menghubungkan aku dan dia termasuklah no tepon. Maka bila aku teringatkan sesuatu itu akan takleh contact benda tu lagi dah.
  2. Seterusnya, berkaitan dengan tempat. Seboleh bolehnya aku takkan menjejakkan kaki aku lagi ke tempat yang membolehkan aku teringatkan "benda" itu. Kalau tempat kerja habeslah. Tiap tiap tahun kena cari kerja baru. Hihi
  3. Pastu kalau ada bau bauan sama ada bedak mahupun perfume yang digunakan oleh "benda" itu aku takkan cari dah, malah terus meletakkannya ke dalam tong sampah walaupun itu kepunyaan aku. Senang cerita. 
  4. Lagi satu, aku akan buat buat sibuk dan mencari apa jua jenis aktiviti yang menggembirakan selain mengingati "benda" tidak berpekdah itu. Daripada kita duk mengingat benda benda yang tak penting baik kita pentingkan apa yang penting. Betul tak? 
  5. Last skali aku akan berdoa pada Tuhan supaya muka dia atau apa apa sahajalah yang aku tak hengen tu tak menerjah minda dan hatiku lagi. Biarlah aku bahagia tanpa wujudnya dia depan mata mahupun dalam hati. Kalau ada pun tu takkan menjejaskan kehepian hidup aku. 
mencari cahaya!


Okey dah. Ni la antara benda yang aku buat kalau nak melupaka sesuatu peristiwa, benda mahupun seseorang. Korang plak macam mana? All Da Best!!!

11 comments:

Gadis Merah Jambu on January 21, 2011 at 9:10 PM said...

its hard to forget someone kn...??

IeDa on January 21, 2011 at 9:18 PM said...

sanagt! hanya masa yg akan tentukan.. =)

cik 18 on January 21, 2011 at 9:53 PM said...

semua tu sy penah buat...
tp ade satu yg sy takkan lupe..
pengajaran yg diberi..
bagaimana sakit dipermainkan membuatkan saya lebih berhati2 dalam berkawan dengan lelaki..

atiEy_[azHa] on January 21, 2011 at 10:07 PM said...

mula agak susah nak lupa. tapi berkat usaha, akhirnya boleh juga.

♥ sempoi295 ♥ on January 21, 2011 at 10:19 PM said...

susah nak melupakan...

myb waktu je yang leh tolong kite lupakan seseorang..

ch!natsu on January 21, 2011 at 11:37 PM said...

for me.. xperlu usaha utk melupakan..
one dat it will fade away.. =)

ain revival on January 22, 2011 at 12:54 AM said...

take time la nak melupakan sesuatu y kite sayang..
=((

||aLeaSaRa|| on January 22, 2011 at 6:20 PM said...

erm..susah nk lupakan bila dah sebati dlm diari kehidupan.dah bkr gambar,dah tak jejak tmpt dulu2,dah tak sebut nama..tapi dah 14 thn berlalu..kngan masih dlm ingatan.susahnya!!!

IeDa on January 22, 2011 at 6:29 PM said...

wahh.. ni betol2 susah ni.. xpe.. biar ms yg menentukan.. :)

Chaoi on January 22, 2011 at 7:37 PM said...

yezza..yg last sekali tu penting..singgah lawat blog jap..hihi

IeDa on January 22, 2011 at 10:50 PM said...

semestinya! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!