Jualan Dadih Memberangsangkan!!

Tuesday, January 18, 2011

Assalamualaikum

Dadih! Dadih! Dadih! 
Musim musim panas sekarang ni sedap kan kalau dapat makan dadih. Hehe. Memperkenalkan! Si Tauke Dadih!


Kiri (Cik Ieda) sebagai penyumbang modal dan kanan (Cik Rina) membuat pasaran. Tak sangka idea main main yang aku sebut menjadi. Dalam masa hanya tiga hari, cik rina dah dikenali sebagai "Kak Dadih". Tergelak gelak aku dengar nama baru tuh. Tapi takpe trademark yang membina. Hehe.

Actually kitorang ni bosan duk umah. Cik Rina sedang menunggu result SPM. Aku pun dah nak sambung belajar. So dari bosan duk perabeh beras je, baik buat aktiviti skit kan. Tak la buang masa, dapat jugak duit sikit. Eh, tak sikit jugak, banyak tau! Untung banyak rupanya jual dadih ni. Syok pon banyak. Hehe.

Dadih dah siap nak jual

Ada perisa coklat, jagung, vanilla dan strawberry (dah habis). Coklat paling laris. Tapi aku suka jagung. Di samping jual, makan sendiri pun banyak. Hehe. Tapi bayar tau! Lepas ni tambah perisa blackcurrant dan mangga plak. 

Haa, sape sape yang duk umah takde keje tu boleh la pikir pikir sikit nak buat apa. Jangan duk mengumpul lemak je kat rumah. Jom Niaga! 

   

11 comments:

crazee_skipper on January 18, 2011 at 6:16 PM said...

hr tu sy ad beli itu dadih,
selepas 3 kali try,
berat sy turun 3kg..
terime kasih dadih...

IeDa on January 18, 2011 at 7:08 PM said...

eh? dadih pon boleh wat turun berat badan ke? ilmu baru neh.. hehe

EB on January 18, 2011 at 7:31 PM said...

Waaa blh turun berat bdn ek..
Special la dadih cik ieda ni..
Nak 10..

IeDa on January 18, 2011 at 9:26 PM said...

haha.. 20 pon boleh.. hehe

JR Shoppe on January 18, 2011 at 11:02 PM said...

Nanti bila dah jadi tokeh dadih, JR nak jadi agennya, leh tak?

IeDa on January 19, 2011 at 8:46 AM said...

haha.... boleh2..no hal.. hehe

cHiEydA on January 19, 2011 at 10:21 AM said...

dadih sedap..

jomsantaisekejap on January 19, 2011 at 10:30 AM said...

Selalunya kalau hari Jumaat ke masjid, memang selalu pekena dadih sebab kebiasaannya hari panas. Memang menyejukkan dan tak puas kalau makan 1..paling tidak 2.
Mana tahu akan datang jadi pengusaha dadih yang terkenal. Dadih pun dan macam2 perisa keluar...
Teruskan usaha anda...

kamarukom on January 19, 2011 at 4:41 PM said...

otak bisnes ni..kompom jd bisneswoman 1 hari nnt n gudlak ;)

IeDa on January 19, 2011 at 7:27 PM said...

Jomsantaisekejap: memang xpuas kalo mkn satu... penjual pon asik beli ngan diri sendiri je.. hehe.. ok, thanks!! hehe

kamarukom: ok, amin.. hehe.. thanks!

PuanBee on January 20, 2011 at 8:30 PM said...

ermm sodap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!