Mari Melawat Zoo Melaka!

Wednesday, May 18, 2011

Zoo Melaka menjadi pilihan kami untuk menyelesaikan tugasan subjek Pendidikan Alam Sekitar kali ni. "Hmm.. mesti bosan". Ayat pertama terdetik. Tapi sebab dah takde tempat yang lebih senang dan ekspres, terpaksalah Zoo Melaka dipilih.

Sesampainya kami di sana, excited pulak aku rasa. Best la pulak rupanya. Ada persembahan dari haiwan haiwan yang jarang kita tengok. Malas la nak cite, jom tengok je pic ni.

 Burung kakak tua


 Kuda pendek

Punya la syok dia tido.

 Bangau

 Ntah ape nama dia.


 Orang utan ni tengah menayang badannya yang berbulu

 Kami lah pelawat pelawat itu!

 Mereka berkawan baik

 Makan Time!



 Mak dan Bapak gajah tengah mengamuk pas anak dia kena culik.

 Cantik kan kami?

Berhenti rehat sebentar. Besar rupanya zoo ni. Nak tercabut kaki. Dah la baru pas 2.4km Last day.

 Sangat gembira bersama kuda

 Sexy Lady

Unik muka dia


 Anak gajah tengah syok menari. Suka dia dengar lagu.

Yeah! Tak melepaskan peluang mencubit pipi dia. Bila lagi kan? Hihi

Ok. Dah habes episod melawat haiwan haiwan liar. Masa untuk makan la pulak.

Makanan Jepun. Lupa lak namanya.

Boleh la. Tapi kureng sikit tang manis. Manis sangat. 

Burrpp! Kenyang. Alhamdulillah. 

Jom Balik!

P/s: keberisian lambang kebahagiaan. Lalala~~

7 comments:

a!n n!a on May 18, 2011 at 9:55 PM said...

owh,g zoo mlka yerk..
de jumpa DEAN or DEKAN x kat sana...? huhu =D

IeDa on May 18, 2011 at 11:58 PM said...

huh? sape tuh? xde pon..

a!n n!a on May 19, 2011 at 12:07 AM said...

de.. kat area plg last skli. penamat zoo tu.. kat area kedai aksesori. a!n de t'nampak masa g dulu. kelakau jerk.. huhu =D

IeDa on May 19, 2011 at 1:39 AM said...

ish... xpasan la pulak... spesis ape tu? hihi

zmah on May 20, 2011 at 5:45 AM said...

Dah lama tak ke Zoo Melaka

ain revival on May 21, 2011 at 12:52 AM said...

huhu..da lame x g zoo asenya...

hmmm..cuti nie arapnya doat pergi..:)

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!