Entri Melaparkan Perot

Tuesday, October 18, 2011

Aku sedang diet tahu? 
 Tapi nafsu makanku semakin hari semakin membuak buak. 
Sedang bahagia mungkin. Heh.
Haih!

Hari ni lepas kelas aku dating ngan Fira. Mula mula pegi Tesco. Tinjau tinjau, beli beli barang pastu kami berangkat ke JJ pulak. Semata mata sebab aku teringinnn sangat nak makan Choc Stick kat Aunt Anne. Tapi masa on da way nak ke JJ tu tiba tiba menu aku untuk petang tu bertambah. Aku tiba tiba terasa nak menjamah sebijik dua donut J. Co dan air Cool Blog. 

Si Fira pulak mengidam nak makan Tako Tao. Dia dah angau ngan benda tu agaknya. Pastu berjalanlah kami ke arah Tako Tao. Siap beli sume, kitorang menghala ke J. Co pulak. Sepanjang perjalanan (macam jauh sangat) kami terserempak pulak dengan Uncle Rogers. 

Tuan Tanah   :   Mmm. Tak pernah try lagi makan kat sini. Penah try tak?
Fira   :   Pernah. 
Tuan Tanah   :   Sedap tak? Ok tak harga? (soalan penting)
Fira   :   Boleh tahan sedap. Tak mahal sangat. 1 set dalam RM 16. 50. Nak try? Jom.

Aku meneruskan perjalanan sambil berfikir fikir. Nak ke tanak. Nak ke tanak. 
Dah sampai depan J. Co, maka dapatlah jawapannya.

Tuan Tanah   :   Jom. Heh
Fira   :   Jom.

Nah! Akhirnya inilah hasil diet aku hari ni.

Ni aku punya

Aku pilih BBQ. Pastu tambah jagung, ngan apa ntah nama dia, ada kacang kacang. Sos die kureng sikit. Yang lain best!

Ni Fira punya. 

Ayam dia sedap. Black pepper. Rugi tak amik yang ni. Tapi Fira amik nasi. Nasi dia cepat kenyang. Lain sikit rasa dari nasi yang kita makan kat rumah.

Muffin

Muffin ni memang dia bagi. Boleh la tahan. Sedap jugak.

Dah. Merasa jugak akhirnya. Orang lain dah bosan makan ni, aku baru terhegeh hegeh. Ahhh. Lantak ahh. 



5 comments:

Syamimi Hazirah on October 18, 2011 at 12:47 AM said...

Yumyumm! Nampak macam sedap sangat.

Izyan Helmi on October 18, 2011 at 3:29 AM said...

kenny fav i..meleleh air liur. i suka black paper sauce then side dish amek coleslaw, mashed potato n baked bean. grrrrr...muffin lak i suka vanilla muffin. selalu tapaw sedozen..nyummmnyummm..

menahan diri ni dr pk psl kenny sbb tahu mmg xkn dpt kat cnie.

IeDa on October 18, 2011 at 9:02 AM said...

@Eyra: Memang sedap! hehe

@Orkedanza: mm.. nanti bleh la I try yg tu plak kn.. mcm sedap je sume tu..

nape xleh dpt kt sn lk? duk kt mn tu?

sekamar rindu on October 19, 2011 at 12:15 AM said...

salam..

sangat teruja melihat menu awak tuuu...berbaloi..wp RM 16.50..best

IeDa on October 19, 2011 at 1:51 PM said...

yup! berbaloi-baloi.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

..:RasaHati:.. Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!